Klubové aktivity školních družinek

Mimo běžné činnosti, které probíhají v našich družinkách podle celoročních her, nabízíme pro účastníky školní družiny také jiné aktivity. V minulém i tomto školním roce se i naše škola ve všech složkách vzdělávání zapojila do projektu Evropské unie, který se prezentuje pod označením Šablony II. Ten finančně zaštiťuje programy, které ve svém důsledku rozšiřují nabídku aktivit pro všechny zúčastněné - děti a také pedagogy. Ze široké nabídky projektů jsme s kolegyněmi pro děti do družinky vybraly ty, se kterými vás nyní podrobněji seznámíme.

 Klub deskových her – jeho cílem je podpořit děti ve smysluplném trávení volného času a že desková hra není pouze „Člověče, nezlob se“. Každý blok (nyní začínáme druhý) obsahuje 16 schůzek a na každé z nich čekají nové, většinou neznámé deskové hry. Ty se dají využít nejen jako prvek zábavy, ale i jako součást nenásilného vzdělávání a v neposlední řadě jako prostředek pro socializaci účastníků. Hry lákají už svými názvy: Písmenkov, Bonbony, Barevné planety, Číslovice, Slavnosti tvarů, Myší dům a nechybělo i několik netradičních verzí Člověče, nezlob se.

 Badatelský klub – jak název naznačuje, děti seznamuje mimo jiné s jednoduchými fyzikálními pokusy, děti zavítají do světa přírody a rostlin, vyzkouší tajné písmo. Zjistí, jak moc užitečné jsou pro nás jednotlivé smysly (zrak, sluch, čich, chuť, hmat) a jak je můžeme využívat. I v Badatelském klubu se už rozjela druhá série setkávání v rozsahu 16 schůzek. Děti se mohou těšit na pokusy s magnety, vyzkouší si netradiční techniky barvení vajec přírodninami, zjistí, jak si pomocí pomerančové kůry můžeme vyrobit malý ohňostroj nebo malou lávovou lampu. A až se všichni zase vrátíme do školy a družinky, jsou pro děti připraveny také projektové dny.

 Každý projektový den je pod patronací odborníka z praxe, který se pokusí přiblížit zajímavou formou svůj obor působnosti.

 Smyslů plný den s bylinkami - nabídne nám voňavé seznámení s několika bylinkami všemi našimi smysly – čichem, hmatem, chutí, zrakem i sluchem. Povíme si o aromaterapii a že bylinky nám můžou pomáhat, ale i ublížit. Děti si mimo jiné vyzkouší výrobu mátové limonády a směsi koupelových bylinek.

Malí zahradníci – jaké nářadí používat, jak připravit zeminu, jak vybrat správnou nádobu nebo místo na pěstování, jak set a sázet rostlinky a jak se správně o ně starat, nás naučí zahradník. Kytičku si vyrobíme i z korálků nebo papíru. Každý malý zahradník, aby se mohl pochlubit, si domů odnese svou malou „zahrádku“ v květináči.

 Kuchaříci z družinky – kuchař nás blíže seznámí s jeho voňavým, ale také náročným povoláním. Povíme si spolu o zásadách správného stolování a servírování. Nesmíme se zapomenout seznámit i s pravidly bezpečného chování v kuchyni, třeba při práci s noži. Vyrobíme si opravdovou kuchařskou čepici a pustíme se do práce. Seznámíme se se správným postupem a připravíme výbornou sýrovou pomazánku, kterou použijeme při výrobě kanapek. Ty si také hezky ozdobíme, každý podle své fantazie. Schválně, kdo je bude mít nejhezčí.

 Setkání se zvířátky – jak správně pečovat o zvířátka, aby se jim u nás líbilo a jaká zvířata se chovají na farmě. Tímto tématem nás zasvěceně provede majitelka farmy pro handicapovaná zvířata. Přinese nám na ukázat například morče nebo králíčka a seznámí nás s potřebami k jejich úspěšnému chovu. Zkusíme si vyrobit vlastní papírovou farmu, budeme poznávat zvířátka podle jejich stínů a vyzkoušíme, jestli se dokážeme postarat o pejska.

Keramika – práce s ní je zajímavá a tvůrčí. Zopakujeme si zásady práce s hlínou, vyzkoušíme některé techniky. Zkusíme si se zavázanýma očima vytvarovat hlínu podle své fantazie a pak po instruktáži vyrobíme sluníčko nebo ptáčka. Nakonec použijeme hlínu i trochu netradičně, jako materiál na malování.



© 2024, Speciální mateřská škola, základní škola a praktická škola Pardubice – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑